Perfekt söndag.

Ja, faktiskt.

Åt en god frukost och lyssnade på bra musik medan jag satt och sydde på jackan jag köpte härom dagen. Inte ens det att jag satt och sydde in ärmarna 58 gånger innan jag insåg att det räckte med att ta bort innefodret för att få den att se mindre bredaxlad ut, gjorde mig något. Och gårdagens små-ångest hade lagt sig. Vid fyra åkte jag hem till Andréa för en joggingtur, god middag och prat. Fick höra hennes musik till texten jag skrev som förbannad sextonåring, och det lät skitbra. Svenskt, skönt vis-gung, typ. Och hennes ändringar i texten (Ska man behöva se ut som en docka med jättestora bröst För att bli älskad av dom med manlig röst? Fookin' hell...), gjorde den mycket bättre. Och sen kom även grannen min över på besök en stund. Mycket trevligt.

Kan det vara solen som gör att allt känns lite lättare tro? Förmodligen.
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0